Salma i mitt hjerte

  • 29.08.2016 - 20:07

Er det en ting du alltid kan være kreativ og sunn med så er det Salma laksen. Jeg var nettopp å fylte opp fryseren min med laks og salma. Jeg elsker det, og måtte finne ut mer. Har du vært innom salma.no? Der ligger det faktisk en god del herlige oppskrifter. Jeg har prøvd noen og det er ikke så vanskelige som det ser ut. Jeg har plukket ut noen favoritter. Helt topp om man skal ha gjester på besøk. Salma med Creme Fraiche og Mango Chutney er en anbefaling.



Ble du sulten nå, hvilken rett fristet deg mest?

 

EN MIDDAG MED MYE NÆRING

  • 02.08.2016 - 14:14

Jeg er veldig glad i å lage salater. Det er enkelt og man kan velge akkurat hva man ønsker og en kan blande etter behov. Jeg skal vise dere min favoritt.

I denne salaten har jeg valgt de mest næringsrike ingrediensene:

Kikerter

Bønner

Quinoa

Røde og grønne linser

Trippel Salat med Ruccola

Tomater, Agurk, Avocado

Tunfisk

Fetaost

Topping: Walnøtter, Pinjekjerner/solsikkefrø

Dressing: Kremet Balsamico med olje, salt, pepper og litt agave sirup/honning.

Om salaten ikke er nok, kan man lage seg noe ved siden av. Min favoritt er ørret eller lakseburger

Kok opp quinoa, bønner og linser. Mix det sammen og la deg avkjøle seg før du blander i resten av salaten.

Enjoy!

SPISER JEG FROKOST?

  • 30.06.2016 - 14:47

Mange velger å droppe frokosten.

Jeg liker å lage mat. Jeg synes det er best å lage mat hjemme. Da vet man alltid hva man får, men det krever litt innsats. Det koster å være sunn, men i lengden får man mye mer igjen for det. Frokost er det viktigste måltidet vi har. Jeg merker at de som ikke spiser frokost, har veldig lite energi og får veldig lite ut av dagen. Dette er en holdning jeg ikke ønsker eller har råd til i min hverdag. Jeg har en motivasjon for å lage mat, noe som er jeg litt stolt av. Uansett er det viktig å få i seg god og sunn mat til frokost og ellers andre måltider. I første omgang skal jeg nå vise dere hva jeg har lagd til frokost før. Det er viktig å ha gode, sunne og enkle råvarer. Til frokost spiser jeg mat som ikke er så tungt. Ofte smoothie, havregryn, cottage cheese eller en skive ekstra grovt rugbrød m/avocado og philadelphia.

Bær Smoothie: Blåbær, jordbær, bringebær, banan, eplejuice/appelsinjuice, isbiter.



Grønn Supersmoothie: Spinat, ananas, sitron, ingefær, eplejuice, isbiter. Her er det viktig å ha mye syre for å balansere spinat smaken.




Havregryn: m/ Musli Blåbær, Mandler, Rosiner, bringebær, kokosflak, epler, kanel.


Cottage Cheese: m/ Bringebær, Eple/pære syltetøy, Mandler, Eple og gjerne kanel.


Som du ser er disse måltidene veldig enkle og det er ingen oppskrift på hvordan man skal gjøre det, så her kan man egentlig bare være kreativ. Det har gått 3 uker siden jeg flyttet inn i leiligheten min og jeg har ikke kjøpt en eneste frosen pizza eller ferdigrett. Jeg gleder meg til å vise dere flere av mine favoritt retter, jeg lover deg at i mitt kjøleskap skal det ikke få bo noe ferdigbehandlet mat. Vi ser hvor lang tid det tar.

Matilde Matison

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits